23 Mayıs 2013 Perşembe

| 'İlk' ocak olarak tütmeye başlayan ve kasabaya adını veren 'demirci atölyesi' |
























'Kasaba'nın isminden de hareketle kuruluşuna dair en kuvvetli söylence şudur:


Bahsi geçen tarihlerde, Nevşehir yöresinden Hacı Ali adında mahir bir demirci gelir ve civar halkın demir işlerini yapmaya başlar. Önceleri seyyar olarak yaptığı demircilik işi, çevredeki halkın rağbet etmesiyle de daha da büyür ve Demirci Ali, bir süre sonra buraya yerleşir. Demirci Ali'nin yerleşmesi sonrası, bu demirci dükkanına işleri için sık sık uğrayan yöre halkı, nereye gittiğini ve nereden geldiğini "Demirci'ye gidiyorum / Demirci'den geliyorum." şeklinde birbirlerine söylerken bir kaç evden oluşan bu yerin adı artık Demirci ('den/'ye...) olmuştur.

Fotoğraf, Burak Falay'ın Demirci konulu yüksek lisans tezinden alınmıştır.

3 yorum:

admin dedi ki...

aksarayın bir kasabası olan yeşilova adına sizi tebrik ediyorum basarılar

aksaray canlı izle

Unknown dedi ki...

Rahim Gür
1949 Demirci Köy doğumluyu. İlkokulu Demirci^de okudum. 2006 yılında iki ay gezdim.
36 yıl öğretmenlikten sonra emekli oldum ve Ödemiş'e yerleştim. Burada yaşıyorum ama Demirci köylüyüm.
Edebiyat ilgi alanımdır.
Bu konudaki ürünlerimi sitede paylaşmak isterim.
"Kitap Kokusu" deneme kitabımın kapağı da Demirci'den çekilmiştir.
Özellikle resim şiir, araştırma ve deneme yazılarımla desteklemek iterim. Nası ulaşacağımı, YAZI YÜKLEME yöntemini belirtiniz. rahimgur@hotmail.com

Unknown dedi ki...





Böyle bir sitenin gelişip büyük bir başvuru kaynağı olmasını dilemekteyim.