12 Temmuz 2009 Pazar

| Bir dönemlerin sobası: Tandır ve kürsü |

.
Kürsünün altındaki, tandırın içindeki ayaklar yanarken, yakılan tandırın dumanı kolayca çıksın diye üstü açık olan çardak nedeniyle vücudun üst kısmı donar ama her şeyi güzel olduğu gibi kış geceleri, tandırı ve kürsüsü de güzeldir eskinin, eskilerin...

Tandır, çardak, kürsü, ilgili olarak kullanılan (alta serilen minder, yastık vs) eşyalar.

Fotoğraf ve anlatım...
.
.
.
[UYARI!]: Demirci'nin eskiye dair kültürel bir unsuru, tandır ve kürsüyü anlatan bu içerik sözlü, yazılı, görsel bilgilerle daha da geliştirilmeye açıktır. Konuyla ilgili bilgi sahibi olanlar tarafımıza ulaştırabilirler.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜRLER NE GÜZEL KISACIK DA OLSA BANA İNSANLIĞIMI TEKRAR HATIRLAMAMA SEBEB OLDUNUZ

murat kat dedi ki...

DEMİRCİ BENİM DOĞUP BÜYÜDÜĞÜM YERDİR VALLA HARİKA BİR SEKİLDE TANITMİŞŞİNİZ BEN HAMİDE GENÇ TÜM DEMİRCİ HALKINA SAYGILAR...LİSEYİ YENİ BİTİRDİM VE İSTANBULA GELDİM AMA BENİM DEMİRCİM Bİ BASKA GÜZEL DEMİRCİYE SELAM SAHİN HEP AKLIMDASIN!!!

yusuf dedi ki...

ewet o eski kürsü sohbetleri çok güzeldir ben 80li yıllarda hatırlıyorum bir tanıdıgın evine gittiğimizi ve annemlerle ebemle bu kürsünün kenarında sohbetler olduğunu yaşadım ve gördüm gerçektende başka yaaşamlar başka hayatlar çok değişik ve özlenesi birliktelikler demirci köy her değerli anlarıyla ayrı bir yaşam köşesidir........................